Primere iz psihološke svetovalnice predstavlja Zdenka Peloz

svetovalka TA in spec. psihoterapevtka:
Zdenka Peloz

Dobro je vedeti | julij '24

POSLUŠANJE

Naročnica mi je med pogovorom zaupala, da ji je šestletni vnuk povedal, kako zelo rad je pri njej v varstvu. Ne samo zaradi razvajanja s hrano in dobro voljo, ampak tudi zato, ker ima občutek, da je edina, ki ga velikokrat zares posluša. Drugi odrasli nimajo nikoli časa.

Poslušanje je eden od glavnih načinov sprejemanja informacij. Na žalost pa večina izmed nas med opravki za to aktivnost izrablja le četrtino zmogljivosti. Večina misli, da smo dobri poslušalci, vendar ni tako. S stoodstotno zmogljivostjo lahko prisluhnemo samo kratkim in zanimivim informacijam, če poslušamo zanimivo daljše predavanje, pa je to precejšen umski napor. Med poslušanjem in slišanjem je namreč velika razlika. Slišati pomeni, da se ušesa odzivajo na zvočno valovanje. Poslušanje pa pomeni več kot to, saj zahteva, da možgani to valovanje interpretirajo in se nanj odzivajo. Kako izboljšati zmožnost poslušanja? Prvič, pretvarjajte se, da morate informacijo posredovati naprej. Če boste poskusili, boste presenečeni, koliko si boste zapomnili. Drugič, temu, kar slišite, pripišite pomen. Tretjič, kar si je vredno zapomniti, zapišite. Četrtič, vzpostavite očesni stik. Petič, sprašujte in odgovarjajte. Tako boste aktivirali možgane in govorcu dali vedeti, da ga poslušate.

Prikazan je samo večji odlomek članka. Ogled celotnih člankov je na voljo naročnikom, ki se za ogled članka v celoti lahko prijavijo tu.

Za prijavo potrebujete naročniško številko in PIN. Če ste naročnik, lahko za pridobitev številke PIN pošljete svoje podatke (ime, naslov, naročniška številka) na e-naslov evzajemnost@vzajemnost.si.

Če niste naročnik, se lahko naročite tu.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media